Blogi

 
Juris Alksnis

Izcilu muzeju pētnieku izteikumi par muzeju pedagoģisko darbību

Šoreiz noslinkoju pamatīgi un nedošu tev lasītāj neko no sevis, bet atsaukšos uz muzeja sabiedrības autoritātēm, kuru atzinumiem arī personīgi pilnībā piekrītu. Dažreiz mūsu darbā priekšnieki saka-tās ir tikai jūsu domas, tad nu varat atsaukties uz autoritātēm.

Izglītojošais darbs šī vārda visplašākajā nozīmē ir pamats, lai ikviens muzejs īstenotu savu uzdevumu – kalpošanu sabiedrībai. Amerikas Muzeju asociācijas 1991.g.publikācija Excellence and Equity:Education and Public Dimension of Museums

Muzejiem jāpalīdz apmeklētājiem attīstīt vēsturisko izjūtu, stiprināt spēju identificēt sevi laikā un vairot pilsoņu spēju būt vēsturiski informētiem savas vēstures veidotājiem.                 

                                                                                            Maiks Volass

 

Muzeja pedagogiem jābūt ļoti īpašiem. Neskatoties uz viņu vecumu un pieredzi, viņiem jābūt gribošiem darboties un lieliem entuziastiem

Muzeja pedagoģiskajām programmām jābūt veidotām pēc mūsu klausītāju nevis muzeja eksponātu interesēm. Cīnīties par muzeja pedagogu līdzvērtīgām tiesībām piedalīties muzeja politikas veidošanā

Mums jāliek cilvēkiem apzināties savas problēmas, dilemmas, panākumus, neveiksmes, kļūmes. Mierināt, palīdzēt viņiem saprast un orientēties vēsturiskajā pieredzē. Neizglītojiet, Jūs esat muzejā lai apvienotu un justu līdzi. Nemāciet ,bet mēģiniet sniegt apmeklētājiem intelektuālu un sajūtu baudu.

Ļaujiet apmeklētājiem iesaistīties – parādīt sevi, dodiet un ņemiet no viņiem.

Muzejs nav teātris, muzejs ir tikai skatuve

Muzejs ir pastāvīga un patstāvīga informācijas sistēma, kas iekļaujas globālajā sabiedrības informācijas sistēmā. Muzeju darbības objekts ir kultūras mantojums, muzeja būtību veido informācijas ieguves, glabāšanas, interpretācijas un tālāk nodošanas process

                                                                                        Tomislavs Šola

 

Muzeja mērķis nav iemācīt zināšanas, to daudz profesionālāk un mērķtiecīgāk izdarīs skolas. Muzeja spēks un unikalitāte ir principiāli atšķirīgā izglītošanas veidā.

                                                                                           Martins Šerers

05.11.2012
 
blog comments powered by Disqus