Blogi

 
Dace Kārkla

Mārketings nevar būt pašmērķis

Šaura grupa Latvijas muzeju nozarei pietuvinātu ļaužu mēģina publiskā telpā diskutēt par Latvijas muzeju biedrības mārketingu un tēlu. Mārketings un tēls, protams, mūsdienās ir svarīga lieta un katrs muzejs mūsu valstī pēc sava statusa un budžeta iespējām strādā šajā jomā, izmantojot dažādus instrumentus. Un strādā labi, mācoties vienam no otra, kā arī no ārvalstu kolēģiem. Neoperēšu šeit ar gudriem un skanīgiem vārdiem par dažāda veida un mērķauditorijas medijiem, jo brīžiem šīs frāzes, kas izklausās gudras, mēdz būt arī bez satura un praksē izskatās citādi.

Muzeju tēls neaprobežojas ar skaistu bildīšu publicēšanu no ārvalstu muzejiem. Arī Latvijā ir ne mazums saturīgu, formā mūsdienīgu ekspozīciju un izstāžu. Atbalstu dārgu interaktīvu tehnoloģiju, scenogrāfijas principu un apgaismojuma variāciju ieviešanu muzejos, jo tās uzrunā un pārsteidz mūsdienu cilvēku, taču ļoti bieži aizdomājos arī par to, cik lielā mērā interaktīvs stends spēj aizvietot retu un unikālu oriģinālu ar vēstures elpu, kas ir vērtība pati par sevi.

Muzeji Latvijā, tāpat kā citur pasaulē, strādā radoši un īsteno mārketinga programmas, kas piesaista apmeklētājus, kolēģu uzmanību un padara muzejus cilvēkiem pieejamākus, interesantākus un atraktīvākus. Tikai ļoti bieži inovatīvas un radošas ieceres liedz īstenot finansējuma trūkums.

Katram gadās arī kļūdīties un ir nepilnības. Nekļūdās tikai tas, kurš neko nedara. Manuprāt, nevar apšaubīt Latvijas muzeju biedrības tēlu, jo biedrība nav atsevišķs muzejs vai atsevišķa iestāde, biedrība ir gandrīz 100 Latvijas muzeju kopums, kur katrs no biedriem, šeit domāju – no muzejiem, īsteno savu mārketingu, veidojot Latvijas muzeju tēlu kopumā.

Domāju, ka man piekritīs muzeja darbinieki, ka nav nozīmes, kādā krāsā ir mājas lapas sadaļu virsraksti, kurš no muzeja nozares vadītājiem un autoritātēm kādā brīdī publiski ko pateica vai nepateica, kas dejo vai dzied muzejnieku svētku brīdī. Svarīgākais ir ikdienas darbs muzejos, kas vainagojas ar spēju piesaistīt apmeklētājus, investīcijas attīstībai, nodrošināt krājuma glabāšanai un eksponēšanai piemērotus apstākļus, piedāvāt interesantas programmas un būt ievērotiem mediju vidē.

 

 

06.07.2012
 
blog comments powered by Disqus